KennisCloud

  • Onze diensten
  • Strategie
  • Hosting
  • UX design
  • Service & Support
  • Technische realisatie
  • Interactieontwerp

Wat wordt de nieuwe rol van de Bibliotheek in de snel digitaliserende samenleving? Steeds minder mensen lezen en lenen boeken nu alles online te vinden is.

KennisCloud is een antwoord op deze vraag. Op dit online platform wordt kennis gedeeld uit kennisgroepen, discussies en fysieke meetups.

Ook over zaken die níet op Google te vinden zijn maar in (jawel!) boeken.

Read more?

Van boekenhuis naar community

De bibliotheek ziet faciliteren van kennis als haar hoofdtaak. Dit kun je doen door het uitlenen van boeken. Maar ook door het hosten en organiseren van meetups. Het delen van relevante bronnen. Of het aanjagen van online discussies. Met Kenniscloud wordt de bibliothecaris meer community manager en minder archivaris. 

Regionale kennisdeling

Kenniscloud wordt inmiddels door zes regio-bibliotheken gebruikt. Binnen Kennisgroepen worden actuele en regionale thema's besproken zoals nieuwe woonvormen, smart city Dordrecht of blockchain. Gebruikers worden ondersteund door Community Librarians. Ze initiëren en faciliteren de kennisgroepen en helpen initiatiefnemers bij het organiseren van fysieke meetups.

Kenniscloud Related





Bronnen koppelen

Het doorverwijzen naar externe bronnen wordt erg makkelijk gemaakt met Kenniscloud. Als je een reactie of post toevoegt aan het platform krijg je automatisch suggesties voor het koppelen van relevante boeken uit de Koninklijke Bibliotheek. Ook kun je links maken naar externe online bronnen zoals Wikipedia.

Kenniscloud notificatie

Op de hoogte blijven

Kenniscloud is geen Facebook waar je dagelijks terugkomt. Daarom krijgen gebruikers per mail updates met gepersonaliseerde inhoud. Op de site zelf blijf je op de hoogte met notificaties vanuit je account. Ook kan je in een gesprek andere gebruikers taggen om ze aan te sporen deel te nemen aan een gesprek.

Vragen over deze case? Stel ze aan Folkwin!

Folkwin

Managing Director